ژورنال کانون برنامه نویسان ایران

وردپرس بهتر است یا برنامه نویسی؟ کدومو انتخاب کنیم برای سایتمون

  • دسته‌بندی نشده
  • وردپرس بهتر است یا برنامه نویسی؟ کدومو انتخاب کنیم برای سایتمون

مطالبی که در این مقاله میخوانیم

وردپرس چیست؟ برنامه نویسی اختصاصی چیست؟

وردپرس و برنامه‌نویسی هردو از راه‌های  طراحی سایت هستند در ادامه مقاله به اینکه کدام مزایا و معایب بیشتری دارند می‌پردازیم:

وردپرس : زمانی که پروژه ویژگی‌های عمومی یا حداکثر به دو یا سه ویژگی خاص نیاز دارد قطعاً وردپرس بهترین گزینه است و چون بسیار سریع و راحت و در دسترس قرار دارد و همچنین سیستم تولید محتوایی است که از قبل برنامه‌ریزی‌شده است و به ما امکان می‌دهد بدون دانش برنامه‌نویسی و با چند کلیک یک سایت رو طراحی کنیم.

وردپرس محبوبیت‌های فراوانی دارد و تا حالا 80 میلیون وب‌سایت با آن ساخته‌شده است و 43 درصد وب‌سایت‌های کل دنیا با وردپرس ساخته‌شده و همچنین تخمین زده‌شده که روزانه 500 سایت وردپرسی جدید ساخته می‌شود.

برنامه‌نویسی اختصاصی : برای برنامه‌نویسی اختصاصی ما باید کدهایی را معین کنیم و نیاز است که دانش‌های مختلف برنامه‌نویسی را از قبل یاد گرفته باشیم چه در ظواهر و قالب‌های سایت و چه در پشت سایت قسمت پایگاه داده و اطلاعاتی که در سرور ذخیره می‌شود اما خب برنامه‌نویسی کاملی را به ما ارائه می‌دهد و زمانی که پروژه شما یک‌چیز خاص یا امکانات زیاد و به‌خصوص دارد بهتر است که از برنامه‌نویسی اختصاصی انجام شود.

طراحی سایت با ورد پرس بهتر است یا برنامه‌نویسی اختصاصی؟

احتمالاً می‌دانید که زمانی که برنامه‌نویسی اختصاصی رو انجام می‌دهیم می‌توانیم اطلاعات موجود سایت  رو به وردپرس انتقال بدهیم و حتی برعکس می‌توانیم طراحی سایتی که با وردپرس انجام دادیم رو به برنامه‌نویسی اختصاصی انتقال بدهیم.

اما خب بسیار سخت است و ریسک از دست رفتن اطلاعات بسیار بالاست و همچنین زمان زیادی رو هدر می‌دهیم درنتیجه باید انتخاب کنیم که بین این دو کدام بیشتر مورداستفاده ما قرار می‌گیرد.

وردپرس سایت سریع‌تری می‌سازد یا برنامه‌نویسی؟

وردپرس برای راه‌اندازی سایت بسیار سریع است (که حتی به شعار راه‌اندازی توی 5 دقیقه معروف است)

برنامه‌نویسی اختصاصی زمان بیشتری را می‌گیرد ،باید سیستم آماده شود،کدها نوشته شود و درنتیجه طول می‌کشد و زمان بیشتری را می‌گیرد. و اگر برنامه‌نویس حرفه‌ای بخواهد پروژه‌ای را تحویل بدهد و سریع و سطح بالا کار نکند 3 ماه زمان می‌برد و حتی اگر برنامه‌نویس حرفه‌ای نباشد بین 6 تا 1 سال طول می‌کشد.که بتواند مانند وردپرس،درگاه امنیت،سایت فروشگاهی،درگاه پرداخت و غیره…….. را انجام دهد.

پس برای راه‌اندازی سایت وردپرس خیلی سریع‌تر است که نکته مهمی است زیرا یک‌زمان‌هایی در بیزنس ها و شغل‌ها زمان اهمیت زیادی دارد پس وردپرس انتخاب بهتری در صرفه‌جویی زمان است.

برنامه‌نویسی اختصاصی محدودیت بیشتری دارد یا وردپرس؟

زمانی که با وردپرس کار می‌کنید توانایی‌ها و قابلیت‌های آن در درون خودش قرار دارد و قابل‌تغییر نیست اما زمانی که شما برنامه‌نویسی اختصاصی را انجام می‌دهید دارای محدودیت خاصی نیست و شما سایت رو در سبک و موضوع دلخواه با تمام امکانات می‌نویسید.

به‌طورکلی وردپرس تعریف‌شده است ولی برنامه‌نویسی رو خودتان به‌دلخواه معرفی می‌کنید.

درواقع وردپرس هم می‌توان تا جای امکان تعریف کرد اما باید طراحی سایت خوبی برای این کار انتخاب کنید.

هزینه وردپرس بیشتر است یا برنامه‌نویسی؟

وردپرس کاملاً رایگان است ولی برای راه‌اندازی سیستم و طراحی سیستم باید چیزی بین 500 تا 1 میلیون تومان برای پرداخت قالب هزینه کنید و اگر می‌خواهید سیستم قابلیت‌های بیشتر و کیفیت بهتری در ارائه سایت به شما بدهد  باید به‌صورت جدا که هزینه‌های آن متفاوت است(بین 50 تا 250 دلار) بر روی ان نصب کنید درواقع می‌شود بین 10 تا 15 میلیون با تمام قابلیت‌ها تمام سایت رو جمع کرد که البته با هر طراحی سایت بین 10 تا 30 میلیون هزینه دریافت می‌کنید.(نمونه‌هایی مانند وبلاگ فیس‌بوک وبلاگ توییتر)

هزینه‌های برنامه‌نویسی اختصاصی که برای شما سیستم اختصاصی مینویسندمعمولا بین 500 تا 700 میلیون تومان دریافت می‌کنند چراکه در برنامه‌نویسی اختصاصی به این موضوع پرداختیم که باید بین 3 تا 6 ماه زمان وقت خود را اختصاص دهند،همچنین برنامه‌نویسی اختصاصی کار یک نفر نیست و تیمی انجام می‌شود دو بخش مهم  اساسی مهندسی نرم‌افزار فرانت‌اند و بک‌اند هستند که نقش مهمی در توسعه وب اجرا می‌کنند. فرانت‌اند بخشی است که کاربر آن را می‌بیند و با آن در ارتباط است. بک‌اند به این معنی است که این بخش‌ها چگونه باید کار کنند و به‌عنوان قسمت سمت سرور شناخته می‌شود‌‌ درنتیجه هزینه بالاتری را به خود اختصاص می‌دهد(مانند سایت دیجی کالا یا امازون).

مهم‌ترین نکته در انتخاب وردپرس یا برنامه‌نویسی:

چه چیزی از سایتم می‌خواهم؟

اگر سایتی را در نظر دارید که هنوز برای ان افزونه و محصولی تعریف‌نشده است می‌توانید از طراحی سایت اختصاصی استفاده کنید مانند سایت شخصی،رزومه و غیره… بهتر است از طراحی سایت اختصاصی استفاده کنید( سایت‌های شخصی مثل اسنپ یا دیوار)چراکه وردپرس حداقل 30 الی 40 درصد از قابلیت‌هایی را که شما می‌خواهید دارد اما برنامه‌نویسی اختصاصی 80 الی 90 درصد قابلیت‌های موردنیاز شمارا تأمین می‌کند.درنتیجه اگر می‌خواهید از سایتی که بسیار اختصاصی است و نمی‌توانید با وردپرس به طرح دلخواه برسید از برنامه‌نویسی اختصاصی استفاده کنید.

اما نه اگر می‌خواهید  وب‌سایتی‌هایی  داشته باشید  که عادی هستند و به‌صورت روزانه از انها استفاده می‌شود و اگر سراچه را در نظر دارید که افزونه‌ای یا محصولی درباره آن وجود دارد می‌توانید آن را با وردپرس طراحی کنید مانند سایت‌های  فروشگاهی،شرکتی طبیعتاً برای انحا نمی‌خواهید هزینه زیادی پرداخت کنید پس از وردپرس استفاده کنید چراکه نیاز نیست از سیستمی که برنامه‌نویسی نشده و تازه برنامه‌نویسی می‌شود استفاده کنید و می‌توانید از سیستمی که از قبل برنامه‌نویسی شده استفاده کنید که هرروز در حال اپدیت هستش و دارای قابلیت‌های زیادی است.

پشتیبانی وردپرس بهتر است یا برنامه‌نویسی؟

قطعاً سیستم اختصاصی که کسی برای شما نوشته است ، فقط اون یک نفر می‌تواند پشتیبانی کند اما وردپرس چون توسعه‌دهنده‌های بسیار زیادی دارد خیلی راحت‌تر پشتیبانی می‌کنند.

فرصت شغلی بین وردپرس بهتر است یا برنامه‌نویسی؟

یادگیری وردپرس ساده است بنابراین شما فرصت شغلی زیادی نخواهید داشت چراکه هرکسی از پس این کار با توجه به علاقه خود برمیاید.

که البته می‌توانید شما با یادگیری وردپرس به‌عنوان مدیریت تولید محتوا استخدام بشوید اما این کار درامد بالایی ندارد.

فرصت شغلی برنامه‌نویسی یا طراحی سراچه‌های دیگر از برنامه‌نویسی ورد پرس بهتر است چراکه وردپرس تعداد افرادی که توانایی انجام ان رادارند بسیار زیاد است بنابراین هرچقدر که درامد بالایی داشته باشد فرصت شغلی کمتری دارد. 

سئو وردپرس بهتر است یا برنامه‌نویسی اختصاصی؟

اولین سؤالی که در ذهن ما پیش میاید اینکه :

سئویعنی چه؟

به فرایندی که انجام می‌دهید تا وب‌سایت در داخل موتورهای جستجوگر گوگل بهینه‌سازی شده باشد و قابل دید مخاطبین قرار بگیرد سئوگفته می‌شود. اگر شما بتوانید کاری بکنید که در داخل موتورهای جستجوگر که به مخاطبین نشان داده می‌شود قرار بگیرید هرچه رتبه‌های بیشتری توی نتایج موتورهای جست وجوگرنشان داده شود قطعاً شما دارای  سئو بهتری است و درنتیجه کسب‌وکار و فروش بهتری دارید.

سیستم اختصاصی به دلیل داشتن پشتیبان،سئو و امنیت اختصاصی که توسط شخصی کنترل می شود به همین دلیل روی سئو،پشتیبانی و امنیت ان بیشتر کار می‌شود.

اما وردپرس هم دارای سئو،پشتیبانی و امنیت است اما چون به‌صورت اختصاصی بر روی سایت شما کار نمی‌شود و پشتیبانی وسئوو امنیتان در همه جای دنیا توسط برنامه نویسان زیادی در حال تغییر و ابدیت است ممکن است که ان امنیت وسئوبالایی که شما در انتظار می‌خواهید را کسب نکنید.

جمع بندی

هردو فایده‌ها و ضررهای متفاوتی دارد و شما باید بر اساس نتیجه‌ای که می‌خواهید از هرکدام استفاده کنید چراکه درسته تقریباً کارایی شبیه به هم دارند اما بازهم میان انحا مرزها و تفاوت‌های زیادی است که در انتخاب انحا باید دقت بالایی داشته باشید تا به طراحی سایت دلخواه برسید برای مثال برای پروژه‌های ساده و عمومی مثل سایت فروشگاهی قطعاً وردپرس گزینه بهتری است اما برای پروژه‌های با امکانات منحصربه‌فرد قطعاً کد نویسی اختصاصی گزینه‌ی بهتری است.

در فرآیند ثبت نام مشکلی دارید؟

همین الان با ما تماس بگیرید، ما ثبت نامتان را انجام می‌دهیم